Site name

Veelgestelde vragen

Kan ik zo binnenlopen, of moet ik een afspraak maken?

Behandelingen en of het onderzoek is uitsluitend op afspraak, zodat uw klachten alle aandacht kunnen krijgen. U kunt bellen, mailen of WhatsApp gebruiken voor het maken van een afspraak.

Krijg ik de behandeling vergoed?

Fysiotherapie wordt in sommige gevallen gedekt door de basisverzekering. Als je jonger bent dan 18 jaar bijvoorbeeld of wanneer je een chronische aandoening hebt die op de lijst van Borst staat. De meeste mensen zijn aanvullend verzekerd voor fysiotherapie. Of u dat bent kunt u nakijken op uw verzekeringspolis.

Natuurlijk kunt u ook bellen naar de praktijk voor informatie over hoe u verzekerd bent.

Verwijsbrief?

Sinds 2006 heeft u geen verwijsbrief meer nodig om fysiotherapie te krijgen. De fysiotherapeut kan onderzoeken doen zonder tussenkomst van een huisarts.

Hoe kan ik een afspraak wijzigen of afzeggen?

Een afspraak maken, wijziging of afzeggen kunt u op de volgende wijze doen:

• Telefonisch
• Per e-mail
• WhatsApp

Indien u een afspraak niet na kunt komen, dient u deze tenminste 24 uur van tevoren te annuleren. In het weekend kunt u de voicemail inspreken of een e-mail sturen naar info@fysiotherapieterpstra.nl

Zijn er kosten aan verbonden als ik een afspraak afzeg of niet op de afspraak verschijn?
Voor niet tijdig afgemelde afspraken wordt een gereduceerd behandelingstarief van € 18,00 in rekening gebracht. U ontvangt hiervoor een factuur. Deze factuur kan niet ter declaratie bij uw verzekeraar worden ingediend. Fysiotherapie Terpstra helpt u zo goed als mogelijk om u te herinneren aan de afspraak, echter u bent zelf verantwoordelijk voor het noteren van de afspraak (ook als u de herinnering niet ontvangen hebt).